Sunday, January 18, 2009

Doa Meminta Petunjuk

maksud:Ya tuhan kami janganlah engkau menyesatkan hari kami sesudah engkau memberi petunjuk,dan berilah rahmat-MU, sesungguhnya engkau maha pemberi

Doa Untuk Minta Petunjuk
maksud:Ya tuhan kami! jangan engkau menyesatkan hati kami sesudahengkau memberi petunjuk,dan rahmat-MU,sesungguhnya Engkau maha pemberi



Doa Meghilanhkan Darah Gemuruh
maksud:mudahkanlah wahai tuhanku dan setiap orang dgn kebenaran kalimah bismillahhirrahmanirrahim, wahai tuhan engkau tundukkanlah pada setiap yg melihat padaku daripada jin,manusia, burung, binatang buas dan lain-lain binatang


Doa Ketika Ditimpa Bencana

Maksudnya:Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah, Yang Maha Agung lagi Maha Lemah Lembut. Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah, Tuhan Arasy yang agung, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah, Tuhan langit dan bumi dan Tuhan Arasy yang mulia.

Maksudnya:Ya Allah, demi rahmatMu aku memohon maka janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku walaupun sekelip mata dan perelokkanlah urusanku keseluruhannya, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau.

Maksudnya:Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku telah tergolong daripada orang-orang yang zalim.
Maksudnya:Allah, Allah Tuhanku, tidak akan aku sekutukanNya dengan sesuatu.

Doa ketika takot akan musuh
Maksudnya:Ya Allah, lindungilah aku daripada kejahatan mereka dengan sesuatu yang Engkau kehendaki.

doa selepas solat fardhu

Bismilla hirrahma nirrahimm
Alhamdulillahi rabbil 'alamin. Allahumma solli wasallim 'ala saiyidina Muhammadiw wala alihi wasahbihi ajma'in. Allahuma inna nas alukal 'afwa wal 'afiah, wal mu 'aafatad da imah, fiddini waddun ya wal akhirah. Allahumma ahsin 'aqibatana fil umuri kulliha, waajirna min khizyid dunya wa'azabil akhirah. Allahumma inna nas aluka minal khairi kullihi 'ajilihi waajilihi, maalimna minhu wama lam na'lam. Waanuzubika minas syarri kullihi, 'ajilihi wa ajilihi, ma alimna minhu wama lam na'alam. Rabbana atina fiddunya hasanataw wafil akhirati hasanataw waqina 'azabannar. Wasalallahu 'ala saiyidina Muhammadiw wa 'ala alihi wasahbihi wassalam.
Maksudnya:

Dengan nama Allah yang Pemurah dan Penyayang
Segala Puji bagi Allah Tuhan Seru Sekelian alam. Ya Allah, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya Allah, kami pohon kepadamMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama, dunia dan akhirat. Ya Allah, baikanlah kesudahan kami pada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat. Ya Allah, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui dan tidak kami ketahui. Dan kami berlindung kepadaMu dari segala bahaya samada lambat atau cepat yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan Kami, kurniakanlah kepada kami kebajikan di dunia dan akhirat serta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan Allah, limpahkanlah rahmat serta sejahtarakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda.



Selawat Syifa' atau Selawat Penyebuh





Caranya:
· Ambil air mati satu gelas besar di waktu pagi
· Baca Selawat Syifa' di atas dan hembuskan



Doa Kejayaan / Terang Hati / Temuduga Pekerjaan
Ertinya: Wahai Tuhan kami, berikanlah rahmat kepada kami dari sisiMu dansempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini).

Caranya:
· Ambil air mati satu gelas besar di waktu pagi
· Baca Selawat Syifa' di atas dan hembuskan
Kemudian diminum, InsyaAllah sihat
Doa Untuk Ketenteraman Keluarga Duduk Di Rumah

Ertinya: Hai Orang-orang yang beriman, sabarlah kamu dan sabarlah melawan musuhmu danberjagalah (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah,mudah-mudahan kamu berjaya.

Doa Untuk Lemah Lembut Keluarga, Kasih Sayang Kepada Isteri Dan Anak-Anak
Ertinya: Allah Maha Lembut kepada hamba-hambaNya, Dia memberi rezeki kepadasesiapa yang dikehendakiNya dan Dialah yang Maha Kuat lagi Maha Perkasa.

* Caranya:
· Dibaca 3 kali selepas solat fardhu
· Ditujukan kepada seseorang apabila telah tidur malam
Kemudian dibacakan sekali dan hembuskan ke tengkuknya serta minta Allah melembutkan hatinya
Doa Lemah-Lembut Untuk Suami Isteri dan Anak-Anak
Ertinya: Ya Allah, Lembutkanlah bagiku hatinya sebagaimana Engkau lembutkan bagi Daud akan besi

Bacaan Jika Sebak Dada dan Menghadapi Resah Gelisah
Ertinya: Bukankah kami(Allah) telah melapangkan dadamu(ya Muhammad), Dantelah kami ringankan bebanmu yang berat, Yang memberati punggungmu, DanKami tinggikan(muliakan) namamu, Maka sesungguhnya di samping kesukaran ada kemudahan, Sesungguhnya di samping kesukaran ada kemudahan, Apabila engkautelah selesai (mengerjakan satu pekerjaan), maka bersusah payahlah (mengerjakanyang lain), Dan kepada Tuhanmu, berharaplah


* Caranya:
· Dibaca dengan meletakkan tapak tangan kanan di dada sebelah kiri dan ditekan
Kemudian dibaca surah Al-Insyirah 3 kali dan mohonlah supaya dilapangkan dada

Doa Kesejahteraan Keluarga, Suami Isteri Selalu BersyukurDan Anak-anak Menjadi Baik

Ertinya: Ya Tuhanku, taufiqkanlah aku (tunjukilah hatiku) buat mensyukuri nikmatMu,yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada kedua ibu bapaku dan supaya akumengerjakan amalan salih yang Engkau sukai dan perbaikilah bagiku anak-anak cucuku (keturunanku). Sesungguhnya aku bertaubat kepadaMu dan sesungguhnya aku termasukorang-orang Islam.

* Caranya: Dibaca setiap hari selepas solat
Doa Menolak Sihir

Ertinya: Maka setelah mereka melemparkan, Musa berkata: "Apa yang kamu lakukanitu, itulah sihir. Sesungguhnya Allah akan menampakkan ketidakbenarannya. SesungguhnyaAllah tidak akan membiarkan terus berlangsungnya pekerjaan orang-orang yang membuatkerosakan. "

· Caranya: Dibaca sebelum tidur
Doa Untuk Dimudahkan Mendapat Rezeki Yang Halal
Ertinya: Barang siapa yang takut kepada Allah, nescaya Allah akan mengadakan baginyajalan keluar (dari kesulitan), Dan Allah akan memberinya rezeki dari arah yang tiadadisangka-sangakanya. Dan barang siapa yang menyerahkan diri kepada Allah,nescaya Allah akan mencukupkan (keperluannya). Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki)-Nya. Sesungguhnya Allah mengadakan kadar (aturan yang tertentu) bagi tiap-tiap sesuatu.


Caranya: Dibaca selepas solat fardhu Doa Selepas Sembahyang
1. Doa supaya diampuni Tuhan dari segala kesalahan
Ertinya: Ya Allah! Ampunilah dosaku, kesalahanku, kebodohankusegala sesuatu yang melampaui batas dan segala yangEngkau lebih mengetahui daripadaku.
2. Doa untuk ibu bapa
Ertinya: Ya Allah! Ampunilah diriku dan ibu bapaku, dan kasihanilahkeduanya sebagaimana mereka mengasihaniku sejak kecil
doa kebahagian tuk keluarga

3. Doa kebahagiaan keluarga
Ertinya: Ya Tuhan kami! Berilah kami, isteri kami, anak cucu kami semuakegembiraan hati dan jadikanlah kami sebagai ikutan orang-orang yang taqwa


4. Doa keselamatan di dunia dan akhirat

Ertinya: Ya Allah! Kami minta ampun kepadaMu dan kesejahteraan agama di dunia dan akhirat

>>>>>>>>DOA HAIKAL<<<<<<<< Diriwayatkan oleh Nabi Muhammad saw pada suatu hari sedang baginda duduk di dalam Masjid Madinah maka Jibril pun datang membawa firman ujarnya
‘Ya Rasulullah.... salam ALLAH S.W.T kepada tuan hamba dan firmannya, hai kekasihku adapun doa haikal iaitu tujuh doa ini dihantarkan pada tuan hamba maka barang siapa tidak percaya akan doa ini kafirlah ia dan barang siapa membaca atau menyimpannya maka ALLAH S.W.T melepaskan dia dan ibu bapanya daripada api neraka. Ya Muhammad barang siapa menaruh doa ini di dalam rumahnya maka tiada boleh masuk jin dan syaitan ke dalam rumahnya itu. Ya Muhammad, barang siapa suratkan doa ini dan dipakai diperbuat tangkal nescaya terlepaslah ia daripada azab sengsara dan wabak dan sentiasa di dalam aman dan lagi barang siapa menaruh doa ini sentiasalah dia dihormati orang dan termulialah dia dikhalayak ramai dan ketika hendak mati pun tiadalah dia merasai azab sakaratulmaut itu maka dengan mudahnya sahaja nyawa itu keluar.
Barang siapa membaca doa ini setiap hari dan jika tiada boleh membaca diperbuat azimat nescaya beroleh pahala umpama:-
1) membaca tujuh puluh ribu kali khatam Al-Quran
2) tujuh puluh ribu mati syahid
3) tujuh puluh ribu kali naik haji
4) mendapat kebajikan seumpama membuat tujuh puluh ribu masjid
5) seperti memerdekakan tujuh puluh ribu hamba
6) seperti menjamu tujuh puluh ribu orang berbuka puasa
7) mendapat pahala tujuh puluh ribu orang hafaz Quran
8) beroleh kebajikan kemenangan tujuh puluh ribu orang perang syahid9)

tujuh puluh ribu mendapat pahala tujuh puluh ribu ilmu dan tujuh puluh ribu abid dan malaikat dan tujuh puluh ribu orang yang berakal dan tujuh puluh ribu nabi dan kebajikan dan beroleh kekayaan dan kebesaran Jibril, Mikail, Israfel, Izrail
Ya Muhammad barang siapa menaruh doa ini, maka dengan berkatnya terlepas dia daripada segala orang yang membuat fitnah dan luputlah dia daripada sekalian balak dan jika ada dia berhutang nescaya terlepas dia daripada hutangnya itu dan segala musuhnya pun binasalah.
Syahadan ada suatu peristiwa, ada seseorang terkena tohmah mencuri di negeri Baghdad maka dibawa orang akan dia mengadap hakim negeri itu kemudian dijatuhkan hukuman bunuh ke atasnya. Maka dipancung oleh tukang pembunuh akan dia tiada luka dan diselamkan dia di dalam air tiada lemas kemudian dibakar akan dia itupun tiada terbakar. Maka apabila dilihat oleh hakim akan hal yang demikian lalu ditanya oleh hakim, apalah jua amalan mu yang suatu perkara pun tiada boleh memberi cedera kepadamu? Maka sahutlah pencuri itu ada di kepala hamba fadilat doa haikal maka oleh berkat doa itu suatu perkara pun tiada boleh mengenai hamba dan suatu balak pun tiada dapat menghampiri hamba. Maka apabila didengar oleh hakim akan perkataan pencuri itu lalu dibawanya mengadap raja serta dipersembahkan sekalian hal pencuri itu. Maka dikurniakan oleh baginda akan dia beberapa banyak harta. Setelah itu maka dilepaskan dia dan fadilat doa haikal itupun disuruh sekalian hamba menaruh padanya. Adapun khasiat doa haikal ini terlalu banyak kadarnya tetapi diambil ringkasnya sahaja disini. Sesungguhnya tiadalah syak lagi barangsiapa tiada percaya doa ini nescaya menjadi kafir ...nauzubillah



1
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang.
Aku Berlindung diri kepada Allah Yang Tinggi dan Agung. Allah tiada tuhan melainkan Dia yang hidup dan kekal lagi terus menerus mengurus (makhluknya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan Nya apa di langit dan di bumi. Siapakah yang dapat memberi syafa'at disisi Allah tanpa izinnya? Allah mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memeliharakeduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.





2
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang. Aku Berlindung diri kepada Allah Yang Tinggi dan Agung. (Ingatlah) ketika isteri 'Imran berkata: "Ya Tuhanku, sesungguhnya aku menazarkan kepada engkau anak yang dalam kandungan ku menjadi hamba yang salleh dan berkhidmat (di Baitul Maqdis) kerana itu terimalah (nazar) itu dari pada ku. Sesungguhnya engkaulah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (Kami menetapkan yang demikian) sebagai suatu ketetapan terhadap rasul-rasul Kami yang Kami utuskan sebelum kamu dan tidak kamu dapati perubahan bagi ketetapan kami itu. Dirikanlah Solat dari sesudah matahari tergelincir sampai gelap malam dan pada sebahagian malam hari bersolat tahajjudlah kamu sebagai suatu ibadah tambahan bagimu; mudah-mudahan Tuhanmu mengangkat kamu ke tempat yang terpuji. Dan katakanlah: " Ya Tuhanku, masukkanlah aku dengan cara yang baik dan keluarkanlah aku dengan cara yang baik dan berikanlah kepadaku dari sisi Engkau kekuasaan yang menolong

3

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang. Aku Berlindung diri kepada Allah Yang Tinggi dan Agung.Rasulullah telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadanya dari Tuhannya,dan juga orang-orang yang beriman; semuanya beriman kepada Allah dan Malaikat-malaikatNya dan Kitab-kitabNya dan Rasul-rasulNya. (Mereka berkata): Kami tidak membezakan antara seorang dengan yang lain Rasul-rasulnya. Mereka berkata lagi: Kami dengar dan kami taat (kami pohonkan) keampunanMu wahai Tuhan kami dan kepadaMu jualah tempat kembali tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami.Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami,serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir.



4
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang. Aku Berlindung diri kepada Allah Yang Tinggi dan Agung. Dan katakanlah:"Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap", Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap. Dan Kami turunkan dari Al Qur'an suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al Qur'an itu tidaklah menambah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian. Dan apabila Kami berikan kesenangan kepada manusia nescaya berpalinglah dia; Dan membelakang dengan sikap yang sombong dan apabila dia ditimpa kesusahan nescaya dia berputus asa. Katakanlah; "Tiap-tiap orang berbuat menurut keadaan masing-masing". Maka Tuhanmu lebih mengetahui siapa yang lebih benar di jalannya. Dan mereka bertanya kepadamu tentang roh.Katakanlah: "Roh itu termasuk urusan Tuhan-ku, dan tidaklah kamu diberi pengetahuan melainkan sedikit.





5
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang.Aku Berlindung diri kepada Allah Yang Tinggi dan Agung. Dia berkata : " Ya Tuhanku, sesungguhnya tulangku telah lemah dan kepalaku telah ditumbuhi uban, dan aku belum pernah kecewa dalam berdo'a kepada Engkau,Ya Tuhanku. Dan sesungguhnya aku khuatir terhadap mewaliku sepeninggalanku, sedang isteriku adalah seorang yang mandul, maka anugerahilah aku dari sisi Engkau seorang putera, yang akan mewarisi aku dan mewarisi sebahagian keluarga Ya'qub; dan jadikanlah ia, ya Tuhanku, seorang yang disukai.
Sesungguh Allah akan membuktikan kepada rasulNya tentang kebenaran mimpinya dengan sebenarnya (iaitu) bawasa sesungguhnya kamu pasti akan memasuki masjidil haram, insyaAllah dalam keadaan aman, dengan mencukur rambut kepala dan mengguntingnya, sedang kamu tidak merasa takut. Maka Allah mengetahui apa yang tiada kamu ketahui dan Dia memberikan sebelum itu kemenangan yang dekat.

6
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang. Aku Berlindung diri kepada Allah Yang Tinggi dan Agung. Katakanlah(wahai Muhammad): Telah diwahyukan kepadaku, bahawa sesungguhnya: Satu rombongan jin telah mendengar (Al-Quran yang aku bacakan), lalu mereka (menyampaikan hal itu kepada kaumnya dengan) berkata: Sesungguhnya kami telah mendengar Al-Quran (sebuah Kitab Suci) yang susunannya dan kandungannya sungguh menakjubkan! Kitab yang memberi panduan ke jalan yang betul, lalu kami beriman kepadanya, Dan (ketahuilah wahai kaum kami!) Bahawa sesungguhnya: Tertinggilah kebesaran dan keagungan Tuhan kita daripada beristeri atau beranak. Dan (dengan ajaran Al-Quran nyatalah) bahawa sesungguhnya: (Ketua) yang kurang akal pertimbangannya dari kalangan kita telah mengatakan terhadap Allah kata-kata yang melampaui kebenaran


7
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang.Aku Berlindung diri kepada Allah Yang Tinggi dan Agung.Dan sesungguhnya orang-orang kafir tu benar-benar hampir menggelincirkan kamu dengan pandangan mereka, takkala mereka mendengar Al Qur'an dan mereka berkata: "Sesungguhnya ia (Muhammad) benar-benar orang yang gila". Dan Al-Qur'an itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh umat.


2 comments:

  1. Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi saya di goldman999.9@hotmail.com.

    Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

    Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. salam,Mohon diamalkan pak,
    halalkan dunia akhirat pakk
    terima kasehh

    ReplyDelete